Okleveles pszichológus vagyok. Pedagógiai szakszolgálati munkám során óvodás és iskolás korú gyerekekkel és szüleikkel foglalkozom, képességvizsgálatokat és tanácsadó munkát végzek.
Önismereti céllal kezdtem pszichodrámával foglalkozni. Később kiderült, hogy ez a módszer igazán közel áll a szakmai énemhez is. Saját tapasztalatom, hogy csoportban lenni jó, ott minden élményünk könnyebben megérthető és feldolgozható. A gyerekpszichodrámázáshoz az anyaság hozta meg a kedvem. Három kisfiam van, akiktől megtanultam, hogy a mese milyen fontos, és hogy a közös játék minden bajra gyógyír.
Csodálatos dolog, hogy a gyerekpszichodráma foglalkozásokon közreműködője és tanúja lehetek a gyerekek kinyílásának, ahogy egyre felszabadultabban játszanak, egyre nagyobb szeretettel fordulnak egymás és önmaguk felé.
Az elmúlt években többféle intézményi keretben dolgoztam óvodástól serdülőkig minden korosztállyal, így közelről ismerem azokat a társas és intézményi hatásokat, melyek a gyermekeket érik mindennapjaikban.
A gyerekpszichodráma módszere különösen közel áll hozzám, mert úgy gondolom, nagyon sok elemet ötvöz, mely segíti a gyermekek személyiségfejlődését. A szimbólumok világán keresztül a gyermekek dolgoznak a belső konfliktusaikon, miközben egy elfogadó csoport részesévé válnak, ahol új szerepeket, viselkedésmódokat is próbálgathatnak. Egy csoport erejét mindenki nagyra becsüli, aki volt már egy bizalmon alapuló közösség része – ennek az élménynek a megtapasztalását kívánom minél több gyermeknek, hogy biztonságos közegben próbálgathassák szárnyaikat, kapjanak visszajelzést társaiktól és éljék át a játék és alkotás felszabadító erejét.
A velünk készült rádióinterjút az alábbi linken lehet meghallgatni, ahol mesélünk a módszerről és a csoportról:
http://erdmost.hu/2018/12/05/jatekkal-es-mesekkel-a-gyermeklelek-nyelven/